Arabi Hicri Aylar
ARABÎ (HİCRÎ) AYLAR: Görülen rûyâlan yorumlarken rüyanın görüldüğü zaman da çok önem taşır. Bunun için rûyânm görüldüğü günün, gecenin hangi vaktinde olduğu veya ayın hangi ay olduğu önemle nazan dikkate alınması gerekmektedir.
Bu bir kaç kelime ile belirttiğimiz bu bilgiden sonra şimdi de Arabî ve Hicrî aylann veya İslâmî ayların kendilerine görülen rüyaların nasıl yorum kazandıklarını görelim. Bilindiği üzere İslâmî veya Hic-rî-Arabî aylann sayısı oniki (12) aydır. Bunlar, 1. Muharrem, 2. Safer, 3. Rebîûl’evvel, 4. Rebîûl’âhir, 5. Ce-mâziyel’evvel, 6. Cemâziyel’âhir, 7. Receb, 8. Şaban, 9. Ramazan, 10. Şevval, 11. Zil’kâde, 12. Zil’hicce, aylarıdır.
- MUHARREM: Rûyâ bu ayda görülürse, o rûyâ, görüldüğü gibi çıkar. Muharrem ayında görülen rüyada hata ve karışıklık olmaz.
* Rüyasında Muharrem ayını gören kimse, sıkıntı da ise, sıkıntıdan, hapis ise hapislikten kurtulur,hasta ise, hastalıktan şifâ bulup kurtulur, gurbette olan bir kimse gurbetten kurtulup evine, vatanına döner, şeklinde tabir olunur.
*Rüyasında Muharrem ayım gören kimse, günâh işleyen, günahkar bir kişi ise, tevbe ederek Allah’a döner, Allah’a yönelir. Çünkü Muharrem ayında Hz. Âdem (A\eyh.isse\âm)m yapmış olduğu tevbe kabul edilmiştir.
*Muharrem ayında rûyâ gören kimse, çocuğu olsun dileğinde ise, hayırlı bir çocuğu olur, şeklinde tabir olunmaktadır.
*Muharrem ayında rûyâ gören kimsenin sıkıntısı varsa, bu sıkıntıdan kurtulur, düşmanı varsa, düşmanından kurtulup emniyete kavuşur, diye yorumlanır.
*Muharrem ayında rûyâ gören kimsenin sapıklığı, yanlış: varsa bunlardan dönüp tevbe eder de tevbe-si Allah katında kabul olur, diye yorumlanır.
*Bu ayda rûyâyı gören kimse, işinden, memuriyetten ayrılmış ise, tekrar işine veya memuriyetine döner veya döneceğine işaretle tabir olunur.
*Bu ayda rûyâ gören kimse, fakir ise, fakirlikten kurtulur, zengin olur, hasta ise, hastalığından şifâ bulup iyileşir, sağlığına kavuşur, şeklinde yorumlanır.
- SAFER: Bu ayda görülen rüyalar hayra yorulmaz, iyi sayılmaz. Ancak, sıkıntı ve keder içinde olan bir kimse, sefer ayında rûyâ görse, iyiye yorumlanır. Bu rûyâ hayırlı olabilir. Rûyâyı gören kimse, hasta olsa, hastalıktan iyileşip sağlığına kavuşur. Kederi, üzüntüsü varsa, bunlardan kurtulur veya kurtulacağına işaretle tabir olunmuştur.
- REBÎÛL’EVVEL: Bu ayı rûyâda görmek veya bu ayda rûyâ görmek, iyidir. İşinde devamlı bir kâr, kazanç olur, sevinci, ferahlığı olur. Bu ayda görülen rüyalar doğru çıkar, çocuk isteyenin çocuğu olur, şeklinde tabir olunur.
- REBÎÛL’AHÎR: Bir kimse rüyasında Rebîûl’ahir ayını görse, düşmanına veya düşmanlarına galip (üstün) gelir. Âlim ve çok cesur (kahraman) bir erkek çocuğu dünyaya gelir veya geleceğine işaret olarak yorumlanır. Çünkü Hz. Ali Efendimiz, bu ayda dünyaya gelmiştir diye yorumlamışlardır, tabirciler.
- CEMÂZİYEL’EVVEL: Bu ay durgun bir aydır. Bu ayda rûyâ gören kimsenin iş hayatında (işlerinde) durgunluk olur veya olacağına işarettir. Bundan se-beb rüyayı gören kimsenin kendisinde de bir durgunluk ve isteksizlik, tembellik gözlenir.
* Rüyasında cemâziyel’evvel ayını gören kimse, kızını ve hanımını kaybeder. Yani kızı veya hanımı vefat eder. Çünkü peygamberimizin kızı Hz. Fatıma Validemiz, bu ayda cemâziyel’evvel ayında vefat etmiştir, şeklinde tabir olunur.
- CEMÂZİYEL’AHİR: Bu ay cimri bir aydır. Bunda görülen rûyâlarm işaret ettiği şeyler genellikle çıkmaz, gerçekleşmez. Görülen rüyalar iyi de olsa, kötü de olsa böyledir. Hayırlı olan hayra işaret eden rüyaların dahi çıkması hayli gecikir, hemen gerçekleşmez, şeklinde tabir olunmuştur.
- RECEB: Receb ayında görülen rüyalar, genellikle gerçekleşir. Receb ayında hayır kapıları hep açıktır. Kötü olan, şer olan her şey hayra dönüşür. Receb ayında görülen her bir rûyâ hayırla tabir edilir, mut-
laka hayırlı çıkarlar. Receb ayında görülen rûyâyı, yorumlayan rûyâ tabircisi, hayırla yorumlarsa, o rûyâ mutlaka hayra dönüşür ve hayır çıkar, şeklinde tabir olunmuştur.
* Bir kimse rûyâda Receb ayını görse, bu rûyâsı şerefe, üstün meziyete işaret eder, çünkü peygamberimiz Efendimiz, Receb ayında Mirâc’a çıkmışlardır, şeklinde tabir edilmiştir.
- ŞABAN: Şaban ayında görülen rûyâ, hayra işaret ederse, serden uzak olur, rûyâyı gören kimse, kötülüklerden uzak kalır, çok çok hayır işler. Eğer tabir eden şer dese, rüyanın işareti gecikir, hemde tabirci-nin, yorumcunun dediği veya yorumu çıkmaz. Rûyâ hayra dönüşür şeklinde tabir olunmuş oluyor.
- RAMAZAN: Bu ayda bütün kötülük kapılan kapanır ve görülen hayırlı rüyalar çok çabuk çıkar, çabuk gerçekleşir. Ramazanda görülen hayırlı rüyanın işareti gecikmez, kötünün işareti ise, gecikir ve tabir de edilmez. Ramazan ayını rûyâda gören kişi, bereket, hayır ve iyilik görür ve kötülüklerden uzak durur, şeklinde tabir edilmiştir ve yorumlar bu yoldadır.
- ŞEVVAL: Bir kimse rüyasında Şevval ayını görse, o kimse, üzüntü, keder ve sıkıntılardan kurtulur,
ferahlık ve sevince kavuşur, şeklinde tabir olunur.Çünkü Şevval ayı bayram ayıdır, diye tabir edilmiştir. - ZİL’KÂDE: Zü’kâde ayında görülen rüyalar, pek hayra yorulmaz. Bir kimse, zilkade ayında rûyâ
görüp de, rûyâsı yolculuğa işaret olarak yorumlanırsa, bu rûyâyı gören kimse yolculuğa çıkmaya niyetlenmesin. Çünkü sonu hayırlı olmaz, şeklinde yorumlanmıştır.- ZİL’HİCCE: Zü’hicce ayında rûyâ gören kimsenin gördüğü rûyâsı yolculuğa işaret ederse, yolculuğa çıkması hayırlıdır. Rüyayı gören kimse, bütün işlerini ayarlayıp yola, yolculuğa çıkabilir. Onun bu yolculuğu kendisi için berekettir. Çünkü bu ay, çok mübarek bir aydır, içinde Kurban bayramı olan bir aydır, şeklinde yorumlamışlardır.
* Rüyasında bu ay (Zilhicce) ayı içinde olduğunu gören, kurban kestiğini ve kurban bayramı namazı kıldığım gören, borcu varsa, onu öder, adakları varsa, onlan yerine getirir, tevbe etmesine veya edeceğine işaretle tabir olunur.